Selasa, 3 Februari 2009

JOM KITA KAHWIN !!


Assalamualaikum w.b.t... kahwin... satu perkataan yg maha indah untuk org2 yg tgh bercinta.. saya dulu pun begitu, tak sabar2 nk kawin..sedangkan umur saya baru 20 tahun (2007)..jadi dgn selamber nye, saya mengajak teman lelaki saya (yang skrg sudah menjadi suami) untuk mengikat tali pertunangan..bukan apa, sebenarnya saya ada prinsip iaitu, tak nak terlalu bercinta, risau nanti kurang kemanisan dalam rumahtangga..mujur ketika itu, teman lelaki saya yang berumur 29 tahun setuju kerana dia sudah pun mempunyai pekerjaan yang stabil, umur yg teramat sesuai dan mempunyai education level yg agak bagus. Sebenarnya sebelum saya btemu suami, saya sudah menetapkan kriteria2 seperti


1) umur > 25 tahun


2) mempunyai pekerjaan tetap


3) sekurang-kurangnya ada degree


4) ada kereta


5) chinese look





hehe..agak keterlaluan sebenarnya jika nk dibandingkan dgn diri saya yg masih lg student ketika itu..tp alhamdulillah..ape yg saya tetapkan semua ada pada suami saya kecuali chinese look..sebab dia mmg melayu pure..hehe..dan skrg saya telah pun berkahwin dgn suami.baru 4 bulan menjadi suami isteri..perangai nya tetap sama dgn sebelum bercinta mahupun selepas kawin..sgt matang..dan saya berkahwin pada umur 21 tahun dan suami 30 tahun..kene la, sorg budak2, sorg sgt matang.baru lengkap..dan semestinya ianya suatu perasaan yang indah setelah menjadi seorang isteri..rase xboleh langsung nk berenggang...hehe..





anda macam mana pula? ada pengalaman seperti saya?boleh kita kongsi bersama.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

ehh tah pape la mamat yg komen kat atas ni..seronok la kwin tu..tapi saya tak kwin lg la..hehe,cuma dgr dari cerita kwn2 yg dah berkahwin,,sgt bahagia.sy pun nk gak..tapi nk wat mcmn..belum smpi jodoh lgi.semoga jodoh ainil berpanjangan bersama abgnya ye..amin

`AiniLFauzI berkata...

tq ye..insyaallah..jodoh msti ada, cepat @ lmbat je..Allah bg lmbat sikit untuk beri yg terbaik..jgn risau..smp masa, kita akn rasa pengalaman yg sama...jom Kahwin!

s a r a r u s y d i n berkata...

sy pon harap sy bole jadi cam awk..kawin muda...
tapi belom jodoh kot...
bile sy kate kat kawan2 sy nak kawin awal, diorang semua macam condemn sy...
tapi xpe la...
sy doakan allah bagi yang tebaek untuk kita semua...amin..

`AiniLFauzI berkata...

sara,bukan dorg yg nk kawin..awak kan..ade ke org nk kawen pon kne kondem..bukan buat dosa,buat pahala..xpe la, sabo je ek!..smpai masa, kawin jugak..

Catat Ulasan